Obserwuj, dokąd zmierzają Twoi odbiorcyJeśli chcesz się dowiedzieć, które elementy Twojej strony są najbardziej efektywne, a które wymagają poprawy, musisz śledzić wyniki analizy. Najłatwiejszym sposobem na to jest korzystanie z Google Analytics. Jest to narzędzie bezpłatne, łatwe w użyciu i wyposażone w wiele funkcji ułatwiających śledzenie danych dotyczących witryny. Należy pamiętać, że przed uruchomieniem witryny należy skonfigurować narzędzia analityczne. Istnieją trzy główne obszary, na które należy zwracać uwagę: Mając te dane, możesz dowiedzieć się, które części witryny wymagają poprawy, a które działają szczególnie dobrze.

Użyj Google Adwords i kalkulatora Landing Page

Niezależnie od tego, czy zdajesz sobie z tego sprawę, czy nie, Google już od wielu lat optymalizuje strony internetowe dla botów wyszukiwarek. Sposób, w jaki to robi, polega na wykorzystaniu tak zwanego "badania słów kluczowych". Badanie słów kluczowych polega na ustaleniu, czego ludzie szukają i wykorzystaniu tych terminów do przyciągnięcia potencjalnych klientów do Twojej witryny. Można to robić ręcznie, ale istnieje też wiele narzędzi, które mogą ułatwić ten proces. Istnieją dwie główne strategie Google Adwords, których można użyć, aby przyciągnąć ruch do witryny:

  • Po pierwsze, możesz reklamować swoje główne słowo kluczowe. W ten sposób informujesz Google, że chcesz zwiększyć ruch dla tej frazy kluczowej.
  • Można również użyć słów kluczowych konkurencji. W ten sposób będziesz prawdopodobnie wyświetlany na szczycie wyszukiwania w Google dla tych słów kluczowych. Nazywa się to "Google Adwords click to click".

Strony docelowe mają za zadanie przekształcić odwiedzających witrynę w sprzedawców. Najlepszym sposobem, aby to osiągnąć, jest stworzenie strony typu "one-page" poświęconej Twojemu produktowi lub usłudze. Celem tej strony jest przekształcenie odwiedzających w sprzedawców. Strona docelowa powinna zawierać następujące elementy: Głównym założeniem jest zatrzymanie odwiedzającego na stronie tak długo, jak to możliwe, i skłonienie go do podjęcia pożądanej akcji, niezależnie od tego, czy jest to zapisanie się do newslettera, pobranie produktu czy zakup.

Strona internetowa przyjazna użytkownikom

Strona internetowa musi być łatwa w nawigacji i wystarczająco atrakcyjna, aby zachęcić odwiedzających do pozostania na niej. Jest kilka rzeczy, które możesz zrobić, a które są łatwe do wdrożenia i mogą mieć znaczący wpływ na efektywność witryny. Najlepszym sposobem jest sprawdzenie, gdzie grupa docelowa spędza czas w sieci, i zoptymalizowanie witryny pod kątem tych miejsc. Pierwszym krokiem jest zrozumienie, gdzie docelowi odbiorcy szukają Twojej firmy. Kolejnym krokiem jest zbudowanie responsywnej strony internetowej, która będzie łatwa w nawigacji. Na koniec należy śledzić wyniki analiz, aby upewnić się, że w pełni wykorzystujemy potencjał ruchu na stronie.