Najlepsze rozmieszczenie stron internetowych w celu uzyskania maksymalnej konwersjiStworzenie witryny internetowej to tylko pierwszy krok w budowaniu obecności w Internecie. Następnie należy zachęcić odwiedzających do wejścia na stronę i zwiększyć prawdopodobieństwo konwersji, co pozwoli na osiągnięcie sprzedaży. Najlepszym sposobem na osiągnięcie tego celu jest sprawdzenie, gdzie docelowa grupa odbiorców spędza czas w sieci, i zoptymalizowanie witryny pod kątem tych miejsc. Obecnie najbardziej efektywne strony internetowe są projektowane z myślą o wyszukiwarkach i optymalnym wyświetlaniu na urządzeniach mobilnych. Dzieje się tak dlatego, że te dwie strategie stały się obecnie najpopularniejszymi metodami dostępu do stron internetowych w Internecie.

Planuj z wyprzedzeniem: Wiedz, gdzie Twoi odbiorcy Cię szukają

Strony internetowe stają się coraz bardziej skomplikowane z każdą dodaną nową funkcją i ważne jest, aby wiedzieć, jakie priorytety należy traktować podczas optymalizacji witryny. Aby dowiedzieć się, czego użytkownicy szukają w sieci, użyj narzędzia takiego jak Planer słów kluczowych Google. Spowoduje to wyświetlenie terminów, których ludzie szukają, aby znaleźć Twoją witrynę, dzięki czemu możesz tworzyć dla nich treści Jest to ważne, ponieważ jeśli nie pojawisz się w miejscach, w których szukają Cię Twoi potencjalni klienci, będzie im bardzo trudno Cię znaleźć. W tym procesie należy wziąć pod uwagę dwie kwestie:

  • Po pierwsze, gdzie najczęściej szukają Cię ludzie?
  • A po drugie, gdzie już jesteś widoczny w sieci?

Pierwszą kwestię dość łatwo jest ustalić. Wystarczy przejrzeć istniejące statystyki internetowe, aby sprawdzić, skąd pochodzi ruch na stronie. Czy istnieje zauważalna różnica w ruchu pomiędzy użytkownikami komputerów stacjonarnych i urządzeń mobilnych? Jeśli tak, być może warto skupić się na optymalizacji witryny pod kątem użytkowników mobilnych.

Zbuduj responsywną stronę internetową

Strona responsywna to strona internetowa, która automatycznie dostosowuje się do rozmiaru urządzenia, na którym jest przeglądana. Oznacza to, że responsywna strona internetowa będzie miała tę samą treść bez względu na to, na jakim urządzeniu jest przeglądana. Zbudowanie responsywnej strony internetowej jest kluczowe w dzisiejszym cyfrowym świecie, w którym ponad połowa ruchu internetowego pochodzi z urządzeń mobilnych. Dzięki temu Twoja witryna będzie łatwa w nawigacji zarówno dla użytkowników komputerów, jak i urządzeń mobilnych. Upewniając się, że Twoja strona jest responsywna, zmniejszysz również wskaźnik odrzuceń (średni czas spędzony na stronie przed jej opuszczeniem), ponieważ użytkownicy mobilni prawdopodobnie pozostaną na niej dłużej niż użytkownicy komputerów stacjonarnych.